Testat – Alpro Soyas chokladdryck

Arbetade på tomten i förmiddags. Släpade grenar upp på släpvagnen och körde iväg till återvinningsstationen i två omgångar (bra motion!)
Paus behöver man i halvtid och lite ny energi, vilket idag blev i form av chokladdrycken från Alpro Soya. Eftersom jag inte druckit den tidigare blev det också ett test!

Jag kommer nog inte att köpa chokladdrycken så ofta framöver…
Det beror inte på att den inte skulle vara god. Tvärtom – den är supergod!
Krämig, len, mild men ändå smakrik chokladsmak. De 250 ml tog slut alldeles för fort! Jag slog på den för att få ut de sista dropparna, det säger väl allt…?

Men… 16 kronor för 250 ml är dyrt.
Särskilt eftersom det är så lätt att göra sin egen chokladdryck billigare.

Om jag bortser från miljöaspekten, det är ju inte bra med alla dessa färdiga drycker och deras förpackningar, så är priset det enda negativa jag kan komma på med Alpro Soyas chokladdryck dock. För vilken in i bängen god dricka det är! :)

Betyg: 4/5
(Lägre pris, alternativt större förpackning, hade gett 5/5)

5 reaktioner på ”Testat – Alpro Soyas chokladdryck

  1. Nej men! Finns de i en sån förpackning nu, det har inte jag sett. Har bara köpt dem i tre-pack med små tetrapak. Som små Mer lixom, med sugrör till. Måste jag hålla ögonen öppna. Minns inte vad de kostar, men möjligen är ju de lite billigare eftersom det är en enklare förpackning… Mer choklad till folket =).

  2. Mie: Jaså, jag har nog däremot inte sett den andra förpackningen…! Så den ska jag kolla efter nästa gång jag är och shoppar matvaror.
    Choklad kan man inte få för mycket av! :)

Hej! Vad har du på hjärtat? :)

