Testat – Chili Non Carne

chili-non-carne

Linda McCartneys färdigrätter finns i Sverige, importerade av Hälsosport. Jag har testat en av dem – Chili Non Carne.

Mina förväntningar var skyhöga, hon är/var en av de mest kända vegetarianerna, åtminstone för mig, så hon borde ju kunnat det där tänkte jag.
Tyvärr blev jag besviken på rätten. Den var kryddig, het, men smakade samtidigt inte mycket alls.
Jag rörde i lite sojayoghurt vilket jag råkade ha till hands och det tog fram en  lite rundare smak, eller rättare sagt, den fick smak över huvud taget.

Chilin kändes lätt och nyttig vilket är positivt, men kanske så lätt att man inte står sig särskilt länge på den. Man behöver lägga till en sallad, bröd eller annat, men så är fallet med många färdigrätter i och för sig.

Förhoppningsvis är de andra sorterna ur Linda McCartney-sortimentet bättre och de kommer jag att ge en chans, men Chili Non Carnen köper jag inte igen.

Betyg: 2/5 (mycket svag…)

Fakta

En reaktion på ”Testat – Chili Non Carne

  1. Jag är naturligt skeptisk till färdigrätter, och i synnerhet sådana som har kvasi-kändisar i produktnamnet. Man undrar om Linda hade fått ge ut en egen maträtt om hon INTE hetat McCartney? Jag litar på dig och låter bli att testa hennes chili…

Hej! Vad har du på hjärtat? :)

