Miraval Rosé

Det här vinet, Miraval Rosé, hittade jag av en slump för några veckor sedan. Jag var på bolaget för att köpa något helt annat men så fick jag syn på den vackra flaskan och köpte den just för att den var så fin. Och för att vinets rosa färg var så underbart härligt milt rosa. Impulsköp javisst!
Nu i veckan såg jag i en tidning att vinet är från Brangelinas, ja alltså Brad Pitt och Angelina Jolies, vingård. Jag som inte brukar köpa ”kändisviner” om man nu vill kalla den här för ett sådant… Men äsch, fin är den och idag öppnade vi den till middagen. Det är helt klart ett gott vin, men om det är världens bästa rosévin som en del tycker, (har surfat runt lite), det vet jag inte om jag tycker… Ok men lite surt tycker pojkvännen.

Här och här kan du läsa lite om vinet:

 

miraval

Hej! Vad har du på hjärtat? :)

