Tips på fröburgare som är goda att grilla

I lördags var vi hos Peters bror som fyllde år. Vi och de andra gästerna bjöds på grillat. Hamburgare och korv med en liten tillbehörsbuffé.
Jag var den ende på kalaset som inte äter kött och till mig fixade de fröburgare med vegansk ost på. Bröd och tillbehör fick jag precis som de andra plocka själv.

Fröburgarna kommer från Garant och de hade jag ätit tidigare. Dock aldrig grillat men det blev riktigt bra. Så fastän det bara är torsdag nu så har jag redan grillat mig två paket fröburgare här hemma! En gång rätt upp och ner som de är och en gång penslade med grillolja. Båda sätten funkar fint, men de blir lite saftigare penslade.
Burgarna har bra med tuggmotstånd tack vare sina frön, det gillar jag!

Tillbehörsbuffén på festen. I den lilla kastrullen med lock gömmer sig en barbequesås.

Min burgare efter att jag försett mig av tillbehören.

En av gångerna som jag grillade fröburgarna hemma nu i veckan. Serverade på en bädd av romansallad och toppade med tomat, gurka, picklad rödlök och en basilikadressing jag mixade ihop lite snabbt. Och en skiva ost (vegansk), den enda skivan jag hade i kylen, annars hade jag ätit två. :)

Hej! Vad har du på hjärtat? :)

